Top

Designer

Een goed ontwerp is de basis van het merk SLICE.Michael Graves designer slice tweezers
SLICE wil producten van superieure kwaliteit maken dat mensen met veel plezier gebruiken. 
Gelukkig denken de ontwerpers van SLICE daar hetzelfde over.


"In designing everyday objects, I want to encourage the impression of familiarity  and also allow those objects to be seen in a slightly different way...In achieving these goals, we often combine simple utility, functional innovation, and formal beauty."



Amerikaanse architect Michael Graves trad op de voorgrond van architectonische design
nadat hij in 1964 zijn praktijk in Princeton, New Jersey oprichtte.
Als Robert Schirmer hoogleraar architectuur, Emeritus, aan de Universiteit van Princeton, waar hij bijna 40 jaar doceerde,
was Michael Graves een invloedrijke theoreticus, alsmede een gediversifieerde en productieve ontwerper.

In de vroege jaren 1980, beïnvloedde zijn werk rechtstreeks de transformatie in stedelijke architectuur
van abstract commerciële modernisme naar een belang in context.
In The New York Times door criticus Paul Goldberger geprezen als "werkelijk de meest originele stempel op de Amerikaanse architectuur allertijden", verdiende Graves een aantal van de meest prestigieuze prijzen ooit verleend aan architecten in de Verenigde Staten. Het gaat hierbij om de 2001 Gold Medal van de American Institute of Architects, de 1999 National Medal of Arts (een presidentiële Award) en de Frank Annunzio Award van het Christopher Columbus Fellowship Foundation.

Zijn bedrijf, Michael Graves and Associates, is een zeer gevarieerde internationale praktijk in architectuur, interieur, productdesign en grafisch ontwerp. Graves noemt zichzelf "een general practioner" ontwerpt meestal niet alleen het interieur voor zijn projecten, maar ook een breed scala aan meubilair en kunstvoorwerpen, van meubels en lichtarmaturen tot aan sieraden en serviesgoed voor bedrijven zoals Alessi, Steuben, Disney, Slice, Black & Decker en Phillips Electronics. Hij heeft samengewerkt met Target Stores om zijn unieke ontwerpstijl naar een groter publiek te brengen via een breed scala van productcategorieën.

Door het verenigen van zowel symbolische als pragmatische aspecten, levert Graves producten met gebruiksvriendelijke eenvoud, functionele innovatie en formele schoonheid.